НАКАЗ
"Про створення комісії та затвердження плану заходів на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) у закладі освіти на 2023/2024 навчальний рік

ПЛАН ЗАХОДІВ
щодо запобігання, профілактики та протидії булінгу (цькування)
у Марганецькому ліцеї №1 ім. Т.Шевченкана
2023/2024 навчальний рік
№ з/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
Діагностичний етап
1 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах. Усі категорії учасників освітнього процесу Вересень Практичний психолог
2 Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах: - спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; - опитування (анкетування учасників освітнього процесу; - психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних стан учнів; - соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнення в колективах; - визначення рівня тривоги та депресії учнів. Протягом року Кл. керівники Практичний психолог
Інформаційно-профілактичні заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції. Батьки здобувачів освіти Вересень Директор
2 Загальношкільні батьківські збори за участі представників поліції на тему «Поговоримо про булінг». Батьки здобувачів освіти Вересень Педагог-організатор
3 Тиждень протидії поширення булінгу серед учасників освітнього процесу. 1-11 класи Вересень Педагог-організатор
4 Анкетування учнів закладу освіти «Насильство та його прояви у учнівському середовищу». 5-11 класи Вересень Практичний психолог Кл. керівники
5 Засідання м/о класних керівників на тему «Організація та проведення профілактичної роботи щодо попередження випадків булінгу». м/о класних керівників Жовтень Педагог-організатор
6 Круглий стіл з педагогічним колективом «Безпечна школа. Маски булінгу.». Педагогічний колектив Жовтень Практичний психолог
7 Розробка пам’ятки «Маркери булінгу». Педагогічний колектив Жовтень Практичний психолог
8 Контроль стану попередження випадків булінгу . Нарада при директорові Квітень Директор
9 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню. Педагогічний колектив Протягом року Педагог-організатор
10 Консультативний пункт «Скринька довіри». Усі категорії учасників освітнього процесу Постійно Практичний психолог
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків. 1-4 класи Протягом року Кл. керівники
2 Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним». 9-11 класи Січень Педагог-організатор
3 Години спілкування за участю представників поліції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу». 5-11 класи Листопад Педагог-організатор Кл. керівники
4 Засідання шкільної ради старшокласників на тему «Не допускай насилля над ближнім». 9-11 класи Січень Педагог-організатор Практичний психолог
5 Флеш-моб «Зупинимо булінг разом». 5-11 класи Жовтень Педагог-організатор Кл. керівники
6 Інформаційна виставка у бібліотеці «Булінг. Міфи та реальність». 1-11 класи Протягом року Бібліотекар
7 Конкурс- виставка плакатів «Шкільному булінгу скажемо – ні» «Stop Bulling”. 5-11 класи Листопад Педагог-організатор Кл. керівники
8 Заняття з елементами тренінгу: «Спілкування з однолітками», «Як протистояти тиску однолітків», «Підліткові компанії», «Профілактика булінгу в учнівському середовищі», «Вчимося безпечної поведінки в інтернеті». 5-11 класи Протягом року Практичний психолог
9 Уроки відвертого спілкування: - «Змінюй в собі негативне ставлення до інших»; - «Допоможи собі рятуючи інших»; - «Стережись! Що посієш те й пожнеш»; - «Про стосунки в учнівському середовищі». 1-4 класи 1-7 класи 8-9 класи 10-11 класи Листопад Кл. керівники
10 Виховні години «Віртуальний терор і кібербулінг». 5-11 класи Грудень Кл. керівники
11 Кінолекторії: перегляд художнього фільму «Опудало», «Нік Вуйчич про булінг в школі», «Булінг в школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим ПрезидентаУкраїни» «Зупинись!!! Моя історія про булінг та кібербулінг». 1-11 класи Протягом року Кл. керівники
12 Перегляд відеопрезентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати», «Кібербулінг або агресія в інтернеті: Способи розпізнання і захист дитини». 5-11 класи Грудень Кл. керівники
13 Міні-тренінг «Як навчити дітей безпечної поведінки в мережі Інтернет». 2-4 класи Січень Класоводи
14 Конкурс есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим». 5-11 класи Березень Вчителі української мови
15 Майстер – клас «Павутинка дружби». 1-4 класи Протягом року Педагог-організатор
16 Учнівська конференція «Думки молоді на тему «Як подолати булінг». 5-11 класи Квітень Педагог-організатор
17 Поради дітям «Алгоритм дій у разі виявлення проявів булінгу (протиправних дій). 1-11 класи Протягом року Практичний психолог
Психологічний супровід
1 Діагностика стану психологічного клімату классу. 1-11 класи Протягом року Практичний психолог
2 Спостереження під час навчального процесу, в позаурочний час. 1-11 класи Протягом року Практичний психолог
3 Консультаційна робота з учасниками освітнього процессу. 1-11 класи Протягом року Практичний психолог
4 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процессу. 1-11 класи Протягом року Практичний психолог
Робота з батьками
1 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. Батьки здобувачів освіти Протягом року Практичний психолог
2 Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі». Батьки здобувачів освіти Протягом року Кл. керівники
3 Тренінгове заняття «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті». Батьки здобувачів освіти (за запитом) Січень-лютий Практичний психолог
4 Круглий стіл для батьків «Поговоримо про булінг та кібербулінг». Батьки здобувачів освіти Березень Практичний психолог

Порядок роботи комісії
1. Метою діяльності комісії є припинення випадку булінгу (цькування) в закладі освіти; відновлення та нормалізація стосунків, створення сприятливих умов для подальшого здобуття освіти у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування); з'ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування), та вжиття заходів для усунення таких причин; оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах та забезпечення таких послуг.
2. Діяльність комісії здійснюється на принципах:
  1. законності;
  2. верховенства права;
  3. поваги та дотримання прав і свобод людини;
  4. неупередженого ставлення до сторін булінгу (цькування);
  5. відкритості та прозорості;
  6. конфіденційності та захисту персональних даних;
  7. невідкладного реагування;
  8. комплексного підходу до розгляду випадку булінгу (цькування);
  9. нетерпимості до булінгу (цькування) та визнання його суспільної небезпеки.
Комісія у своїй діяльності забезпечує дотримання вимог Законів України "Про інформацію","Про захист персональних даних".
3. До завдань комісії належать:
  • - збір інформації щодо обставин випадку булінгу (цькування), зокрема пояснень сторін булінгу (цькування), батьків або інших законних представників малолітніх або неповнолітніх сторін булінгу (цькування); висновків практичного психолога та соціального педагога (за наявності) закладу освіти; відомостей служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді; експертних висновків (за наявності), якщо у результаті вчинення булінгу (цькування) була завдана шкода психічному або фізичному здоров'ю потерпілого; інформації, збереженої на технічних засобах чи засобах електронної комунікації (Інтернет, соціальні мережі, повідомлення тощо); іншої інформації, яка має значення для об'єктивного розгляду заяви;
  • - розгляд та аналіз зібраних матеріалів щодо обставин випадку булінгу (цькування) та прийняття рішення про наявність/відсутність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві.
У разі прийняття рішення комісією про наявність обставин, що обґрунтовують інформацію, зазначену у заяві, до завдань комісії також належать:
  • - оцінка потреб сторін булінгу (цькування) в отриманні соціальних та психолого-педагогічних послуг та забезпечення таких послуг, в тому числі із залученням фахівців служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді;
  • - визначення причин булінгу (цькування) та необхідних заходів для усунення таких причин;
  • - визначення заходів виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування) у групі (класі), де стався випадок булінгу (цькування);
  • - моніторинг ефективності соціальних та психолого-педагогічних послуг, заходів з усунення причин булінгу (цькування), заходів виховного впливу та корегування (за потреби) відповідних послуг та заходів;
  • - надання рекомендацій для педагогічних (науково-педагогічних) працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками;
  • надання рекомендацій для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
4. Формою роботи комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання комісії визначає її голова.
5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.
6. Секретар комісії не пізніше вісімнадцятої години дня, що передує дню засідання комісії, повідомляє членів комісії, а також заявника та інших заінтересованих осіб про порядок денний запланованого засідання, дату, час і місце його проведення, а також надає/надсилає членам комісії та зазначеним особам необхідні матеріали в електронному або паперовому вигляді.
7. Рішення з питань, що розглядаються на засіданні комісії, приймаються шляхом відкритого голосування більшістю голосів від затвердженого складу комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови комісії є вирішальним.
8. Під час проведення засідання комісії секретар комісії веде протокол засідання комісії за формою згідно з додатком до цього Порядку, що оформлюється наказом керівника закладу освіти.
9. Особи, залучені до участі в засіданні комісії, зобов'язані дотримуватись принципів діяльності комісії, зокрема не розголошувати стороннім особам відомості, що стали їм відомі у зв'язку з участю у роботі комісії, і не використовувати їх у своїх інтересах або інтересах третіх осіб.
Особи, залучені до участі в засіданні комісії, під час засідання комісії мають право:
  1. ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд комісії;
  2. ставити питання по суті розгляду;
  3. подавати пропозиції, висловлювати власну думку з питань, що розглядаються.
10. Голова комісії доводить до відома учасників освітнього процесу рішення комісії згідно з протоколом засідання та здійснює контроль за їхнім виконанням.
11. Строк розгляду комісією заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) в закладі освіти та виконання нею своїх завдань не має перевищувати десяти робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення керівником закладу освіти.

Додаток 2
до наказу гуманітарної гімназії
від 13.09.2021 р. № 114-о

ПРОТОКОЛ №_____
засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(Найменування закладу освіти)

«___» _______________ 20___ р. ___________________________________ Час ____ год ____ хв

Підстава: _________________________________________________________________________

(від кого і коли надійшло заява або повідомлення про випадок булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(стислий зміст заяви або повідомлення)

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

Присутні:

Члени комісії (_____ осіб) згідно з наказом про склад комісії від _____________ №_______:

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

Інші особи (______ осіб):

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

СЛУХАЛИ:

І. Затвердження Порядку денного засідання

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

ІІ. Розгляд питань Порядку денного засідання1

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

ІІІ. Ухвалили рішення про потреби сторін булінгу (цькування) в соціальних та психолого-педагогічних послугах

_________________________________________________________________________________

(опис відповідних послуг та відповідальні за їх надання)

заходи для усунення причин булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(опис заходів та відповідальні за їх виконання)

заходи виховного впливу щодо сторін булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(опис заходів та відповідальні за їх виконання)

рекомендації для педагогічних працівників закладу освіти щодо доцільних методів здійснення освітнього процесу та інших заходів з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування), їхніми батьками або іншими законними представниками

_________________________________________________________________________________

(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

рекомендації для батьків або інших законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування)

_________________________________________________________________________________

(опис рекомендацій і суб’єктів призначення цих рекомендацій)

Голова комісії ______________

Секретар ______________

Додаток 3
до наказу гуманітарної гімназії
від 07.09.2020 р. № 92-о

Порядок подання заяв
або повідомлень про випадки булінгу (цькування) у закладі
1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, керівника закладу освіти або інших суб'єктів реагування на випадки булінгу (цькування) в закладах освіти.
У закладі освіти заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу.
Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.
Порядок реагування на звернення
на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
1. Підставою для реагування в гімназії на випадки булінгу (цькування) є заява або повідомлення, про випадок та/або підозру його вчинення стосовно учня та/або учнем стосовно інших учасників освітнього процесу, які отриманні адміністрацією гімназії.
1.1. Повідомлення можуть бути в усній та/або письмовій формі, в тому числі із застосуванням засобів електронної комунікації (телефон, соціальні мережі, електронна пошта, електронні месенджери, офіційні веб ресурси та ін.).
1.2. Повідомляти про випадки булінгу (цькування) в гімназії може будь-яка особа, учасником або стороною якого вона стала або яка підозрює про його вчинення стосовно учня та/або учнем стосовно інших учасників освітнього процесу, або про який отримала достовірну інформацію.
1.3. Повнолітні учасники освітнього процесу зобов'язані вжити заходів невідкладного реагування у разі звернення дитини, якщо вони стали свідками булінгу (цькування) та оцінити рівень небезпеки життю та здоров'ю сторін булінгу (цькування), негайно втрутитись із метою припинення небезпечного впливу, надати (за потреби) невідкладну медичну та психологічну допомогу, звернутись до органів охорони здоров'я для надання медичної допомоги тощо.
2. Дії адміністрації:
2.1 Директор призначає уповноважену особу за реалізацію норм законодавства у сфері запобігання та протидії булінгу (цькуванню) в гімназії з числа своїх заступників;
2.2. У разі отримання заяви про випадок булінгу (цькування) не пізніше однієї доби повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України про звернення, одного з батьків або законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи; для невідкладного надання психологічної допомоги (за потреби) інформує територіальний орган (підрозділ) служби у справах дітей та/або центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді; для організації надання медичної допомоги постраждалій особі (за потреби) викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги;
2.3. Визначає наказом склад комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) з метою проведення розслідування;
2.4. У випадку тимчасової відсутності уповноваженої особи визначає цим наказом особу зі складу комісії, відповідальну за підготовку матеріалів для засідання;
2.5 Інформує особу, яка звернулась із заявою, про подальший порядок її розгляду;
2.6 Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) не пізніше, ніж три робочі дні з дня надходження заяви про випадок або підозру з метою планування та застосування необхідних заходів реагування.
3. Психологічна служба (практичний психолог, соціальний педагог) здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству та проводить:
3.1. Опитування та анкетування щодо булінгу в учбовому середовищі для учнів, батьків та вчителів протягом року.
3.2. Діагностування рівня агресивної поведінки та тривожного стану учнів протягом року.
3.3. Виховні бесіди та години психолога з учнями відповідно до «Плану заходів із запобігання та протидії булінгу»
3.4. Інформування про нові нормативно-правові документи щодо освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, дискримінації та випадків булінгу.
3.5. Індивідуальні консультації з учасниками освітнього процесу з питань соціалізації та агресивної поведінки.
4. Діяльність комісії гімназії з розгляду випадків булінгу (цькування):
4.1. Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) є колегіальним органом гімназії, яка скликається в кожному окремому випадку надходження заяв про випадки булінгу (цькування) в гімназії не пізніше ніж три робочі дні з дня надходження заяви або повідомлення.
4.2. До складу комісії входять уповноважена особа та інші заінтересовані особи (педагогічні, практичний психолог, медичний працівник та інші особи) за рішенням директора гімназії.
4.3. Комісія на своїх засіданнях розробляє пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
5. До повноважень комісії належать:
5.1. Розгляд та аналіз матеріалів за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування);
5.2. Визначення сторін булінгу (цькування), можливих причин та необхідних заходів для їх усунення;
5.3. Планування заходів стабілізації психологічного клімату у колективі, формування емпатії між сторонами булінгу (цькування) та надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування), в тому числі із залученням необхідних фахівців із надання правової, соціальної та іншої допомоги тощо;
5.4. Формування рекомендацій для педагогічних працівників гімназії щодо доцільних методів навчання та організації роботи з малолітніми чи неповнолітніми сторонами булінгу (цькування) та їхніми батьками або законними представниками;
5.5. Формування рекомендацій для батьків або законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування).
6. За підсумками роботи комісії складається протокол.
6.1. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в гімназії та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) згідно з протоколом засідання комісії відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.

Додаток 4
до наказу гуманітарної гімназії
від 13.09.2021 р. № 114-о

ПОРЯДОК
застосування заходів виховного впливу
Необхідні заходи виховного впливу до сторін булінгу (цькування) визначає комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти, зокрема:
  1. мету, конкретні завдання, зміст, методи та форми заходів виховного впливу;
  2. критерії визначення співвідношення між запланованими та отриманими результатами заходів виховного впливу.
  3. моніторинг ефективності застосування заходів виховного впливу до сторін булінгу (цькування).
Заходи виховного впливу реалізуються педагогічними працівниками закладу освіти, фахівцями служби у справах дітей та центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді із залученням необхідних фахівців із надання правової, психологічної, соціальної та іншої допомоги, в тому числі територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України та інших суб’єктів реагування на випадки булінгу (цькування).
Суб’єкти реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти під час реалізації заходів виховного впливу діють в межах повноважень, передбачених законодавством та цим Порядком.
Психологічний та соціально-педагогічний супровід застосування заходів виховного впливу у групі (класі), в якій (якому) стався випадок булінгу (цькування), здійснюють у межах своїх посадових обов’язків практичний психолог закладу освіти, зокрема:
  1. діагностику рівня психологічної безпеки та аналіз її динаміки;
  2. розробку програми реабілітації для потерпілого (жертви) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;
  3. розробку корекційної програми для кривдника (булера) та її реалізацію із залученням батьків або інших законних представників малолітньої або неповнолітньої особи;
  4. консультативну допомогу всім учасникам освітнього процесу;
  5. розробку профілактичних заходів.
Кiлькiсть переглядiв: 227

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930